Bättre och sämre

Nu var det ett tag sedan jag skrev här, men har inte varit på humör :P

Det har hänt lite saker sedan sist :)  Min faster har fyllt år, så vi var där och träffade (nästan) hela den grenen av släkten, inte så stor men med de underbaraste människor :)

Har haft en dag med Liv och Daniel, vi var till Daniels stuga i Norn, fin liten sak:D  Sen fiskade vi, det var lite kallt men det funkade prima :D  Liv fick mest fisk, inklusive en STOR abbore :P  Jag fick lite smått, som vi kastade tillbaka, och Daniel fick inget, men han förlorade ett drag :P  Sen spenderade vi kvällen och natten i Vikmanshyttan med Daniels familj, var första gången jag var där, då de har 2 vovvar och 4 katter, men det gick prima :D  Så det kan vi väl göra om:P

I helgen är det DalaExpo, det ska jag å hundarna gå på :D  Så de blev klippta och badade idag så man är fin bland folk :P

Det var lite om det som hänt :P  Och så till rubriken :)  har tänkt lite på vad som är bättre i Holland än i Sverige, och det som är sämre å såklart, det vart lite...så jag tänkte skriva några saker .. :P

Bättre:

Grönsaker De har fina och FÄRSKA grönsaker i Holland, man behöver inte köpa frysta, utan man kan få jättefina goda grönsaker där, absolut inte som i Sverige, där man kan få tag i ett fint salladshuvud om man har tur, eller måste köpa spenat fryst eller pyttelite färskt i en påse :P

Marknader  Många marknader med billiga grönsaker, frukter, kläder och dylikt.

Nötter Man kan köpa nyrostade nötter i Holland, inte alls som de vi köper i påse på tex ICA, som har legat i påsen vem vet hur länge?

HUNDAR I Holland är hundar välkomna (nästan) överallt! I affärer, på stranden, på fikastället.

Människor  De är mer öppna i Holland, välkomnar en även om man är en främling, Svenskar är alldeles för tillslutna :P

Vla  Den ni, kan ni juh slå upp ;)

PETER!  Behövs väl inget vidare förklaring på den punkten :P

Och mycket mer som jag inte orkar skriva nu, men som kanske kommer i något senare inlägg :P

Sämre

Yta  Mindre yta, ingen skog, inga direkt öppna ytor, men man överlever ;)

Öppet tider  Sverige har väldigt generösa öppettider, det har inte Holland, plus att på söndagar är nästan allt stängt :P

Vinter  (oftast)  INGEN SNÖ!! :P


Ha det bra allihopa...vi hörs ;)  Kram

Kommentarer
Postat av: Daniel

Haha ja det får vi göra :D men du glömde ju att skriva om pappas fyllekompis som stötte på Liv ;)

2009-08-20 @ 20:28:57
Postat av: Anonym

Hehe bra :D Neee men det kan jag inte göra :P Folk kanske tror att det springer fyllon hemma hos er dagligen :P

2009-08-20 @ 20:58:54
Postat av: AnnSo

Hej Linda! :) Fin blogg du har och kul att läsa. Hoppas du mår bra. Kram

2009-08-21 @ 20:35:38
URL: http://allaroundannso.blogg.se/
Postat av: Liv

Absolut, det måste vi göra om :D Vad roligt att du kommer på Dala-Expo i helgen, ska hålla utkik, jag håller oftast till vid kaninerna såklart Kan inte gå ifrån mellan 11-12, 14-15, 17-18 men kommer du nångång däremellan, ska jag nog kunna slita mig, om jag inte precis ska hoppa med en kanin förstås ;) Skulle vara kul att träffas lite :)

Kram

2009-08-22 @ 05:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0