Gelé och rotfrukter :P

Hejhej :D

Denna dag vart inte som jag tänkt mig :P  Hade tänkt klippa mina små vovvar, men så vart det inte :P
Efter frukost kom pappa och sa att min morbror Ove hade en önskning av mig, att jag skulle plocka våra svarta vinbär och göra gelé åt honom :)  Så, ut med bunk och vovvar i trädgården och plocka bär, hundarna tyckte jag var orättvis, för de gillar bären de med:P Men, nästan 3 liter fick jag ihop :)  rensa och rengöra:P  Sen vart det en paus i det, åkte och handlade med far o morbror, sen skära rotfrukter till middagen:)  ungsstekta rotfrukter är super :D Sen tillbaks till gelén, koka, krossa, rinna av, pressa och så :P  men tillslut fick jag 1 liter saft, och nu står gelén i kylen, hoppas han blir nöjder:P
Snaggade bror, far o morbror iallafall...så det var väl alltid något:P

Så jag slapp att sortera gardiner idag med, usch på mig :P

Jaja, det var lite av min dag :D

Ha det bra ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0