Foten, Stockholm och annat

Nu har jag varit slarvig igen, men har inte haft ro att skriva...men här kommer några rader:)

I ca 2 veckor har jag varit på praktik på Cozmoz, i deras kök, lagar mat, diskar, städar, och dylikt. Laga mat är den roligaste delen, man man kan juh inte ha roligt hela tiden ;) Men framför allt är människorna där väldigt trevliga.

Men tyvärr har jag ändå tvingats att försöka hitta en annan praktikplats, för min fot håller inte. Har ett medfött fel i min fot, och jag har nu insett, att hur mycket jag än vill kunna springa runt som alla andra, så kan jag inte. Den första veckan var värst. Jag är en väldigt envis person, och jag hade gett mig f*n på att jag skulle klara det. Jag klarade det, men det hade sitt pris, efter varje dag så haltade jag hem, och låg och skakade och grät för att jag hade så ont. Nu när jag går dit så garderar jag mig, har en stödstrumpa på, en rätt hårt lindad linda runt fotleden, kletat in den med Zon och tagit Ipren, så då klarar jag mig ok genom dagen, men har fortfarande väldigt ont när jag kommer hem. Smärtan kommer när jag slappnar av, och det för jag när jag kommer hem.

Och inte nog med att jag ska ha ont, så har detta gjort mig deprimerad. Jag trivs så bra i köket, men kan inte vara där. Jag har ont konstant, och det tar ut sin rätt. Jag har insett att jag har ett handikapp, som kanske aldrig kommer försvinna. Och har jag så ont i foten för att jag går, kan jag inte gå ner i vikt som jag vill. Så allt är en ond cirkel just nu när det kommer till min jäkla fot. Dock har jag tagit kontakt med en läkare, och jag ska på röntgen snart, så vi får se vart det bär hän. Hoppas innerligt att de kan göra något så det blir bättre :)

Var i Stockholm med Cozmoz i onsdags, hade hur roligt som helst :D  Var på Kista matmässa, gud vad mycket mat, och vad mycket olika mat.  Hittade ett stånd som jag vart väldigt intresserad av, en med choklad, de gjorde egna chokladfigurer och praliner och dylikt, något som jag skulle vilja kunna göra :) Sen vart det ett stånd med kött, och killen där var holländare :D  Hörde det när han sa till sin kompanjon att jag skulle slipa kniven imorgon (detta sa han alltså på holländska)  Sen pratade han i telefonen utomhus när vi gick förbi. Jag vart jätteglad på något sätt, då holländska för mig är något positivt och glädjefyllt, och så tycker jag att det låter fint :)



Sen så har Daniel flyttat :D Väldigt skoj tycker jag :D Kan man våldgästa honom om man är trött på att vara hemma :P  skulle hjälpa honom att packa upp och sätta upp lite lampor, då gjorde vi naturligtvis så att en huvudsäkring gick, typiskt oss två :P  Daniels toalettlampa var på den säkringen, så det vart svart på toaletten, man fick gissa sig till vart man var :P
Färgade håret på Daniel förra helgen, vart bra om jag får säga det själv :D

Det var lite för den här gången, nu tar vi en paus i nån månad igen innan nästa inlägg ;) 

Kramar, och tänk på att köpa rosa bandet!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Det var på tiden med ett nytt inlägg men inte ta så lång paus igen ;)

2009-10-17 @ 23:40:39
Postat av: Liv

Kul att läsa lite i din blogg igen, tappade bort adressen när daniel formaterade om min dator, men nu har jag lagt till den i favoriter igen ;) Ska bli superkul att träffa dig på lördag, ser verkligen fram emot det, det var längesen! Kramar =D

2009-10-22 @ 18:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0